Algemene contractvoorwaarden

BETALINGSVOORWAARDEN:

  • Betaling facturen per overschrijving binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
  • BTW tarief van 6% van toepassing indien u verklaart aan de voorwaarden te voldoen.
  • Offerte niet deelbaar.
  • Offerte onder voorbehoud van definitieve opmeting.
  • Korting contant niet toegestaan tenzij specifiek overeengekomen, en betaling ontvangen op onze rekening binnen de 8 dagen na de factuurdatum.

 

OPMERKINGEN:

  • Geldigheid tenzij schriftelijk anders overeengekomen is deze offerte geldig, mits in acht name van onderstaande voorwaarden, gedurende een periode van 30 dagen. Uw akkoord gegeven op deze offerte impliceert een aanvaarding van onze  algemene verkoopsvoorwaarden.
  • De opgegeven prijzen zijn exclusief BTW.
  • Wij behouden ons het recht voor, dat bij het niet respecteren van de door ons opgegeven betalingstermijn uw bestellingen niet worden genoteerd, noch geleverd. Dit zonder enige mogelijke eis tot schadevergoeding van uwentwege.
  • Deze offerte is gebaseerd op de gegevens in ons bezit, wijziging van deze gegevens kan aanleiding geven tot een prijsaanpassing.
  • De garanties/waarborgen en toleranties voor kwaliteit, maten en diktes, vlakheid, kleur en andere zijn deze van onze producent/leverancier.
  • Voor het her aanmaken van een factuur tengevolge van onjuiste of onvolledige gegevens (vb adres, offertenummer,…) wordt 12,50 euro administratiekosten aangerekend.
  • De klant dient ons op de hoogte te brengen over de toegankelijkheid van de werf en mogelijke manoeuvreer- en parkeerproblemen. Hij verwittigt ons tijdig indien signalisatie is te voorzien. Bij het niet verschaffen van deze informatie worden  de hieruit voortvloeiende kosten, boetes en andere gevolgen aan de klant doorgerekend.
  • Wanneer de klant ons het te bewerken materiaal ter beschikking stelt, blijft het risico op beschadiging of het teniet gaan van de materialen deze van de klant. Wij gaan in elk geval over tot facturatie van het geleverde werk.
  • Indien het een werf betreft die onder toezicht staat van SECO, dan dient ons dat vooraf schriftelijk te worden medegedeeld.
  • Indien voor de werf een Check in at work is vereist, dan dient ons dat vooraf schriftelijk te worden medegedeeld.
  • Voor woningen bestemd voor privé-gebruik en ouder dan 10 jaar geldt een BTW-tarief van 6 %. Het nodige attest moet op voorhand overhandigd worden.
  • De prijzen zijn enkel geldig indien de bestelling in één aansluitende fase kan worden uitgevoerd.
  • Het eventueel afzetten van de straat en/of vrij houden van parkeerstroken dient door en ten laste van de klant te gebeuren (inclusief administratie).
  • Plaatsingen worden enkel uitgevoerd bij gunstige weersomstandigheden.
  • Hoogwerker, schaarlift, verhuislift e.a. zijn niet in onze prijs inbegrepen en dienen door de klant te worden voorzien, tenzij anders vermeld in de offerte
  • Bij plaatsing en/of opmetingen in de hoogte dient er steeds een elektrostatische afleiding door uw zorgen aanwezig te zijn.
  • De klant dient op de plaats van de werken, kosteloos en op zijn verantwoordelijkheid, ter beschikking te stellen: een lokaal dat gemakkelijk toegankelijk is en geschikt is voor materiaalopslag, de nodige elektrische stroom (220 V) en sanitaire installaties voor ons personeel.
  • Elektriciteit dient gekeurd te zijn conform de Belgische wetgeving. Indien geen geldig gekeurde installatie of alternatief aanwezig kunnen de werken niet worden uitgevoerd.
  • Het aanbrengen van de nodige collectieve beschermingsmiddelen valt ten laste van de klant.
  • De evaluatie en het aanbrengen van eventuele doorvalbeveiligingen vallen niet ten onze laste.
  • Bij plaatsing van brandwerende beglazing in houten schrijnwerk worden de houten slaglatten door ons genageld. Na onze plaatsing dienen deze door uw zorgen definitief met vijzen vast gezet te worden.
  • Het aanbrengen bij vloerbeglazing en/of traptreden van de nodige voorzieningen voor het verminderen van de statische elektriciteit dient door uw zorgen te worden voorzien.
  • Onze prijs is berekend voor plaatsing met siliconen die standaard verkrijgbaar zijn bij onze leverancier. Indien met andere afdichting (overschilderbare siliconen, Rotabond, Soudaseal, rubbers, gevezen glaslatten, gordijnwand …) of aangepaste siliconenvoeg (bv. recht aftrekken van de voegen) zal daarvoor de respectievelijke meerprijs in rekening worden gebracht.
  • Het opkleven van roedes op beglazing zal steeds gebeuren in regie, vermeerderd met de gebruikte silicone en tape. De prijs wordt dus sterk beïnvloed door de voorbereiding van de opdrachtgever.
  • Voor extra werk zoals het plaatsen van roosters, het vastschroeven van slaglatten en andere, wordt er een meerprijs verrekend. Er zijn geen aansluitingen, noch profielen door ons voorzien en dus ook niet in onze prijs begrepen.
  • Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging van onze uitgevoerde aannemingswerken of diefstal van de (geplaatste) materialen in de periode tussen de plaatsing de goederen en de oplevering van de goederen (tenzij onze fout duidelijk aanwijsbaar is).
  • Herstellingswerken zullen steeds gebeuren in regie of na het opmaken van een gepaste prijsofferte, waarbij ondermeer rekening wordt gehouden met de kosten nodig voor het uitbreken en storten van het bestaande volume en deze voor plaatsing van het nieuwe volume.
  • In onze prijzen is er geen voorziening voor bescherming van de geleverde of geplaatste volumes noch voor een eerste schoonmaak van de geplaatste volumes. Bijgevolg kunnen wij hier niet voor instaan.
  • Het regelmatig nazicht/onderhoud van de afdichtingskitten, verlijmingsvoegen,… is uitermate belangrijk. Deze valt niet tot onze last.
  • Verschillende glasdiktes of samenstellingen kunnen kleurverschillen tot gevolg hebben. Ze kunnen geen reden zijn tot klacht.

 

ALGEMENE AANNEMINGSVOORWAARDEN:

  • De leveringsdata worden steeds bij benadering opgegeven. Het verstrijken van de leveringstermijn vernietigt het contract niet. Verbreking is slechts mogelijk na voorafgaande ingebrekestelling per aangetekend schrijven waarbij aan de verkoper nog een redelijke termijn voor levering wordt gelaten. 2. Alle klachten met betrekking tot de geleverde goederen of diensten dienen op straffe van verval binnen de 3 dagen na ontvangst of prestatie te gebeuren per aangetekend schrijven.
  • Vorderingen op grond van verborgen gebreken dienen op straffe van verval binnen de 2 maand na manifestatie te worden ingesteld. Klachten met betrekking tot de aangerekende prijzen op facturen dienen op straffe van verval binnen de 8 dagen na ontvangst van de factuur per aangetekend schrijven te gebeuren.
  • De facturen zijn betaalbaar te Gent op de zetel van het bedrijf binnen de 8 dagen na factuurdatum. Bij niet-betaling van het factuurbedrag op de vervaldatum zal  van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest verschuldigd zijn van 1% per maand op het openstaand factuurbedrag, dit in afwijking van de voorschriften van art. 1146 B.W. Indien de factuur een maand na vervaldatum  niet betaald is, zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd zijn gelijk aan 15% van het factuurbedrag, met een minimum van 50 euro. Bovendien behouden wij ons dan het recht voor de  onmiddellijke betaling te eisen van iedere openstaande vordering op de debiteur en ieder order of lopend contract te annuleren.
  • Wij wijzen uitdrukkelijk de gedrukte condities af die voorkomen op brieven of documenten van onze klanten. De koper zal dus zijn eigen verkoopsvoorwaarden niet kunnen inroepen wanneer deze tegenstrijdig zijn met de onze. Iedere koper verklaart zicht bij voorbaat akkoord met onze verkoopsvoorwaarden. Door het feit dat de besteller ons zijn bestelling
     laat toekomen, verklaart hij kennis genomen te hebben van onze verkoopsvoorwaarden.
  • In geval van geschil, zelfs procedure in kortgeding, zijn enkel de rechtbanken van Gent bevoegd.
  • Wanneer op verzoek van de besteller de factuur wordt uitgeschreven op naam van een derde en de goederen aan onze laatste worden geleverd, blijft de besteller echter verantwoordelijke en solidair borg voor de betaling van de leveringsfactuur. Door de aflevering op de door de besteller aangeduide plaats erkent de besteller de levering te hebben ontvangen.
  • De minimumprijs van een stuk is gelijk aan deze van 0,50m2. De modulen worden altijd op de grootste maat in het vierkant uitgerekend. 
  • De prijsberekening gebeurt  op de volle centimeter: vb. 82,3 x 53,7 = 0,932 wordt 0,94m2. Bestelde goederen bestemd voor afhaling kunnen vanaf 2 weken na levering door onze leverancier aan de klant worden gefactureerd